Constructorul auto suedez Saab şi-a declarat luni falimentul, în justiţie, şi a pus capăt eforturilor din ultimii doi ani întreprinse pentru salvarea unei mărci emblematice, cu o istorie de 74 de ani, transmite Bloomberg.
Tribunalul din Vanersborg a anunţat că principalele trei companii ale grupului, Saab Automobile Aktiebolag, Saab Automobile Tools şi Saab Automobile Powertrain, au declarat falimentul şi vor numi rapid un lichidator.
Un oficial al tribunalului a precizat că cererea Saab este în prezent analizată.
Proprietarul Saab, compania olandeză Swedish Automobile (Swan), a confirmat că în lipsa unor noi fonduri producătorul auto este insolvabil, iar declararea falimentului este în interesul creditorilor.
"Ne aşteptăm ca instanţa să aprobe declaraţia şi să numească rapid un lichidator pentru Saab Automobile", se arată într-un comunicat al Swan.
Swedish Automobile (fosta Spyker Cars) a cumpărat Saab în februarie 2010, de la grupul american General Motors.
Saab a obţinut în septembrie, în justiţie, protecţie faţă de creditori şi a încercat fără succes să atragă finanţare.
Acţiunile Swedish Automobile au scăzut în urma informaţiei cu 67%, la 7 cenţi pe unitate.
Saab a fost înfiinţată în 1937, ca producător de avioane, şi a început să fabrice automobile în 1047.
Operaţiunile din domeniul aeronauticii au fost separate în anii '90 de producţia auto.
GM a cumparat o participaţie de 50% la Saab Auto, iar în anul 2000 a deveni singurul proprietar.
Grupul american a scos brandul la vânzare în 2009, alături de alte trei divizii, în cadrul măsurilor de rentabilizare a activităţilor.
Swedish Automobile intenţiona ca Saab să ajungă la vânzări de 120.000 de vehicule pe an şi să devină profitabil până în 2012.
Vânzările Saab nu au atins niciodată această ţintă, iar în 2010 au totalizat 31.696 de maşini.