mare, iar viteza de deplasare - circa 50km/h, satisfăcătoare, şi nu numai pentru oraşe. Vânzări aproape duble în primele luni ale anului Dacă în 2004 se vindeau 1.007 motociclete în toată mare, iar viteza de deplasare - circa 50km/h, satisfăcătoare, şi nu numai pentru oraşe.
Vânzări aproape duble în primele luni ale anului
Dacă în 2004 se vindeau 1.007 motociclete în toată ţara, în 2005 piaţa a înregistrat o creştere de 30%, ajungând la 1.324 de unităţi vândute. În primul trimestru al acestui an s-au vândut însă 345 de unităţi, ceea ce înseamnă o creştere de aproape 90% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Segmentul scuterelor şi al motocicletelor mici ar putea creşte peste nivelul general de apreciere al pieţei, în condiţiile în care de acum două luni legislaţia permite conducerea acestor vehicule fără permis. În această statistică intră nu numai motocicletele, dar şi scuterele sau mopedele. Practic, piaţa moto are două segmente, piaţa vehiculelor sub 50 cc - care pot fi conduse fără permis de conducere - şi piaţa vehiculelor peste 50 cc. Deocamdată, la noi, piaţa nu contabilizează evidenţe separate, dar o va face pe măsură ce se va maturiza, apreciază Mircea Eremia, director general al Inter Motorcycle, importator autorizat Honda în România. Vehiculele sub 50 cc fac la noi 39% din piaţă; intră aici scuterele, mopedele şi motocicletele mici cu schimbător de viteze. În medie, un scuter costă 1.500 de euro. "Foarte mulţi îşi vor cumpăra scutere, dar există părţi pozitive şi negative ale acestui aspect: pe de-o parte, un trafic mai puţin aglomerat, dar creşte riscul accidentelor, pentru că cei care circulă cu scuterul ar putea să nu aibă nici carnet B", punctează Mircea Eremia. În opinia sa, o variantă bună a adoptat Spania, care, pe lângă măsura luată recent şi la noi (fără carnet pentru vehiculele sub 50 cc), a permis conducătorilor auto cu