La peste 70 de ani de la începerea celui de-al doilea război mondial, primul lucru care îţi vine în minte atunci când pronunţi numele Jeep este celebrul automobil militar folosit cu succes de forţele militare americane. Robust şi auster, acesta a scris istorie de-a lungul a trei conflagraţii, fiind gândit strict pentru scopuri militare.
La decenii distanţă, Jeep înseamnă acum Grand Cherokee şi Wrangler, două modele asociate cu confort şi lux în condiţii de tracţiune 4x4. Ultimul „membru” al familiei a fost Compass, care a primit un facelift binemeritat, ce îi demonstrează şi mai mult ascendenţa nobilă.
După cum se vede din pozele alăturate şi din cifrele dimensiunilor sale, Compass va ataca zona dominată de Toyota RAV4. Vorbim despre SUV-urile mici, compacte, care pot fi uşor folosite atât în mediu urban, cât şi la eventuale ieşiri pe drumuri desfundate, forestiere de munte şi teren accidentat. Designul său păstrează strict amprenta Jeep. De fapt, văzut din faţă, e greu să faci diferenţa între Compass şi Grand Cherokee. Supradimensionarea grilei frontale este de efect, emanând forţă şi rezistenţă, în timp ce farurile sunt acum rectangulare. Restul caroseriei seamănă bine cu generaţia anterioară, dar părerea personală este că avem de-a a face cu mai mult decât doar cu o restilizare.
Modelul testat a fost echipat cu un motor CRD de 2.2 litri, care furnizează o putere de 163 CP la 3.600 rpm şi un moment maxim motor de 320 Nm, disponibil de la numai 1.400 rpm. Împreună cu o transmisie manuală în şase trepte, angrenajul se mişcă perfect. În test, consumul urban s-a ridicat la 8,2 litri la suta de kilometri, în timp ce afară a scăzut la 6,3 litri, în ambele situaţii maşina fiind încărcată. Valori bune, mai ales având în vedere comportamentul dinamic al maşinii, la prima vedere nebănuit, cu o acceleraţie teribil de promptă şi rapoarte scurte şi exacte