Procentul tentativelor de frauda la plata online in sistemul PayU a continuat sa scada si in 2012 ajungand la nivelul de 0,19% din totalul tranzactiilor procesate pe piata locala, fata de 0,24% in 2011, conform unui studiu al procesatorului de plati electronice PayU Romania. In acelasi timp insa, valoarea totala asociata tentativelor de frauda a crescut cu 37%. Astfel, sistemul PayU a protejat magazinele online de pierderi de peste 750.000 euro, informeaza compania. Tentativele de frauda au fost initiate din 178 de tari, de pe IP-uri din Romania (49%), Statele Unite (23%), Italia (5%) sau Marea Britanie (4%). In 2012, numarul dosarelor in care PayU a colaborat cu DIICOT a crescut la 45, de la 18 in 2011.
Segmentele cele mai expuse tentativelor de frauda sunt reprezentate de turism (32% din numarul tentativelor de frauda), telecom (31%), servicii (18%) si IT&C (9%).
"In 2010 sau 2011, domeniul IT&C era unul dintre segmentele cu cel mai mic numar de tentative, sub 3% din total. Observam in prezent o crestere a varstei medii a celui care incearca o frauda, de la putin peste 20 de ani la 30 de ani, precum si o evolutie semnificativa a valorii medii a unei tentative, cu 31%. Aceste tendinte, impreuna cu cresterea preferintei pentru produse cu livrare fizica sau produse mai scumpe, demonstreaza ca persoanele care incearca sa fraudeze sunt tot mai bine pregatite si mai indraznete. Din acest motiv, de la un an la altul, serviciile de securitate devin tot mai importante pentru magazinele online", a declarat Anamaria Pirjol, Risc & Customer Experience Manager PayU Romania.
In perioada 2013 - 2014, strategia de securitate a companiei vizeaza integrarea serviciilor de antifrauda din toate tarile in care opereaza pentru a putea face evaluare si monitorizare de risc la nivel international, in timp real si dezvoltarea unor filtre de securitate suplimentar