Zeci de masini de lux confiscate au transformat sediile inspectoratelor politiei de frontiera de pe granita din est a Romaniei in veritabile show-room-uri. De asemenea, unele depozite de armament si munitie ale granicerilor au fost reciclate in spatii de stocare pentru marfa confiscata.
Atractia depozitului Politiei de Frontiera Galati o reprezinta parcul auto, unde sunt parcate zeci de autovehicule furate din Spatiul Schengen, pe care politistii de frontiera galateni le-au extras din circuitul contrabandei cu masini de la granita de la Prut. Unele dintre ele sunt evaluate la sume care depasesc 50.000 de euro. Aproximativ 80% din masinile retinute au fost furate din Italia, Spania, Germania si Ungaria. In zona granitei de la Prut actioneaza retele de trafic de masini formate cu predilectie din cetateni din Ucraina si Republica Moldova.
Operatiunea de gasire a proprietarilor prin Interpol este migaloasa si poate dura destul de mult. "Cand se fac verificarile prin Interpol, se merge pe urma masinii, incepand de la fabricant, cu seria pe care o descoperim noi, pentru a se descalci «clonarile». Pentru ca se poate intampla sa descoperi o masina din Italia, care are seria de la o alta masina, fabricata in Spania, dar vanduta in Germania. O astfel de ancheta si miscarea asta a hartiilor dureaza pana la un an, un an si jumatate", a spus comisarul Vasile Nastasa, purtatorul de cuvant al Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera Galati.
Zeci de masini de lux confiscate, din marci precum Toyota Land Cruiser, BMW X5 sau Audi A6, au transformat sediile inspectoratelor politiei de frontiera de pe granita din est a Romaniei in veritabile show-room-uri. Mai mult, unele depozite de armament si munitie ale granicerilor au fost reciclate in spatii de stocare pentru marfa contrafacuta.
Depozitul in care sunt stocate marfurile de cont