La inceput s-a vorbit de o masina cheala de 5.000 de euro care sa se vanda in tarile sarace. Proiectul Logan parea curajos, nici chiar sefii Renault nu aveau incredere totala in el. Acum vorbim de producerea unui milion de masini pe an, vorbim de un SUV, iar in presa au aparut zvonuri despre un coupe Dacia. Sunt exagerari, fabulatii, exaltari? E vreo sansa sa vedem o Dacie super-sportiva produsa in serie? Am fi nebuni sa asteptam si un cabrio?
Recent, un oficial Renault a spus ca programul Logan ar mai putea cuprinde patru modele pana in 2012, pe langa cele cinci din prezent. El nu a dat nici un exemplu, dar presa a scris ca ar putea fi vorba de un coupe si de un monovolum, printre altele. In plus, productia de masini pe platforma Logan pe plan mondial ar putea ajunge chiar la 1,4 milioane de unitati anual, de la 350.000 anul trecut, desi pana acum maximul vizat era de un milion in 2009 sau 2010.
Se lasa in trecut de inteles ca planul Contract 2009, care prevede lansarea a sase modele pe platforma Logan pana la anul, va fi punctul final la extinderii pe segmentul Logan. Se pare ca francezii s-au razgandit pe parcurs si nu pun punct gamei Dacia, mai ales ca cifrele de vinzari sunt imbucuratoare .
Renault a prins curaj; la inceput, compania franceza voia sa produca o masina "cheala", pe care sa o vanda in tari sarace, dar a vazut ca publicul-tinta nu cumpara varianta cea mai simpla. Consumatorii, fie ei si din piete sarace, vor aer conditionat, geamuri electrice, ABS, radio-CD.
Apoi, Renault a incercat marea cu degetul si s-a dus si spre Occident. Cu tinte modeste. Pana si acolo vanzarile au depasit asteptarile: oameni de varsta medie si-au luat Logan, fie ca a doua masina, fie ca alternativa la o masina second hand, fie pentru ca oferea fiabilitate pentru pretul sau.
A trecut un deceniu de cand Dacia e in mainile