În cei 30 de ani pe care i-a petrecut la bordul aeronavelor TAROM, bucureşteanca Laura Aurelia Grigore a simţit pe propria piele ce înseamnă o alertă cu bombă, un motor blocat de o pasăre, un trăsnet, dar mai ales o aterizare forţată în ocean.
S-a îndrăgostit de meseria de stewardesă de când era adolescentă, iar acum, după 30 de ani petrecuţi la bordul avioanelor, povesteşte pe nerăsuflate peripeţiile prin care a trecut de-a lungul timpului.
Povestea lui Paul Mitu, pilotul cursei de la 7 august 1980
A supravieţuit la două accidente de avion, dar a trecut cu bine şi cu multă stăpânire de sine peste multe alte incidente, fiind cel mai probabil singura stewardesă din istoria aviaţiei, care a trecut prin atât de numeroase încercări.
„La vârsta de 17 ani, am stat o zi întreagă pe Otopeni alături de nişte prieteni care plecau la Tel Aviv, iar avionul întârzia să plece din cauza vremii rele. Atunci le-am văzut şi le-am admirat pe stewardesele în uniformă care aveau o anumită prestanţă“, a povestit Laura Grigore pentru „Adevărul de Seară”.
Imediat ce a terminat liceul, s-a angajat la Romtrans, o firmă de lângă aeroport. În 1975, i s-a ivit ocazia de a participa la un concurs de stewardese, şansă pe care a primit-o cu emoţie, dar care i-a deschis un nou drum în viaţă despre care nu avea nici cea mai mică bănuială că va fi atât de palpitant.
Aeronava s-a rupt în două, în ocean
În august 1980, Laura Aurelia Grigore se afla la bordul unui avion Tupolev 154 al TAROM care plecase de pe Otopeni cu destinaţia Nouadhibou (Mauritania).
Fotografii: arhiva personală a Laurei Aurelia Grigore
„Din cauza unei defecţiuni, avionul care era plin cu marinari ce urmau să schimbe echipajele româneşti din Mauritania, a plecat cu o întârziere de vreo şapte ore. După un timp, am văzut oceanul şi navele care păre