Acesta este primul an în care bugetele multinaţionalelor au fost sub oferta staţiilor de televiziune pentru spaţiu de reclamă. Criza financiară a afectat veniturile televiziunilor locale în primele şase luni ale anului 2008. Cånd un director de media anunţa, în urmă cu cåteva luni, că 2008 este anul clienţilor, şi nu al posturilor care furnizează spaţiu de reclamă, piaţa l-a privit cu circumspecţie. Era greu de crezut că, după mulţi ani în care televiziunile a
Acesta este primul an în care bugetele multinaţionalelor au fost sub oferta staţiilor de televiziune pentru spaţiu de reclamă. Criza financiară a afectat veniturile televiziunilor locale în primele şase luni ale anului 2008.
Cånd un director de media anunţa, în urmă cu cåteva luni, că 2008 este anul clienţilor, şi nu al posturilor care furnizează spaţiu de reclamă, piaţa l-a privit cu circumspecţie. Era greu de crezut că, după mulţi ani în care televiziunile au crescut tarifele la publicitate, pe fondul cererii tot mai mari de spaţiu, lucrurile se vor schimba. Dar momentul anunţat se apropia.
La sfårşitul primul semestru din 2008, multinaţionalele provenind din state a căror economie fusese afectată de criza internaţională au oprit sau şi-au redus drastic campaniile TV pe o perioadă de cåteva săptămåni. Astfel, în luna iunie, cu excepţia postului public de televiziune, unde au fost transmise meciurile Campionatului European de Fotbal, toate celelalte posturi mari s-au confruntat cu scăderi între 16% şi 29% ale volumul de publicitate. „Este pentru prima dată, după mulţi ani, cånd asistăm la tăieri de buget. La sfårşitul primului semestru, companiile multinaţionale au oprit sau diminuat drastic comunicarea TV în Romånia. La întrebările noastre pe această temă, ni s-a răspuns că nu s-au anunţat tăieri de buget la nivelul întregului an, fiecare advertiser urmånd să-şi recupereze în semestrul u