Statele Unite au anunţat joi că au cumpărat spaţii publicitare la posturile de televiziune pakistaneze pentru a difuza spoturi destinate calmării furiei manisfestanţilor împotriva filmului antiislam "Innocence of Muslims" ("Inocenţa musulmanilor"), relatează AFP, potrivit Mediafax.
Washingtonul a cheltuit 70.000 de dolari pentru a difuza spoturi publicitare la şapte posturi de televiziune pakistaneze, în care administraţia americană se distanţează de filmul antiislam, realizat în Statele Unite în urmă cu peste un an, a precizat Victoria Nuland, purtătoarea de cuvânt a Departamentului de Stat.
"După difuzarea acestui film mulţi s-au întrebat, inclusiv în Pakistan, dacă reflecta punctele de vedere ale administraţiei americane", a afirmat Nuland.
Citeşte şi:
Google BLOCHEAZĂ filmul "Inocenţa musulmanilor" în Singapore
PROTESTE faţă de filmul "Inocenţa musulmanilor", programate în Germania
"Noi am apreciat că difuzarea publicităţii era cel mai bun mijloc pentru a ajunge la un număr mai mare de persoane în Pakistan, aproximativ 90 de milioane (...)", a adăugat ea.
Spoturile, cu o durată de 30 de secunde, vor prezenta fragmente din discursuri ale preşedintelui Barack Obama şi ale şefei diplomaţiei Hillary Clinton, rostite după primele violenţe antiamericane din 11 septembrie, care au provocat moartea a mai mult de 30 de persoane în acea zi.
Scopul este ca pakistanezii să "audă mesajele preşedintelui Obama şi ale secretarului său de Stat".
Astfel, Obama este văzut declarând: "Da la întemeierea lor, Statele Unite sunt o naţiune care respectă toate credinţele. Noi respingem toate eforturile depuse de unii pentru a denigra credinţele religioase ale altora".
În spoturile publicitare apare şi Hillary Clinton. "Voi fi foarte clară: Statele Unite nu au nimic de-a face cu acest film. Respingem în totalitate