Companii precum Google, Amazon si Zara se numara anul acesta printre cei mai mari castigatori ai clasamentului anual al celor mai valoroase branduri din lume, realizat de revista BusinessWeek si de compania de consultanta in branding Interbrand, scrie agentia de presa Thomson Reuters.
Coca-Cola isi mentine pentru al noualea an consecutiv pozitia de lider in topul celor mai valoroase branduri, in timp ce banca elvetiana UBS a suferit o cadere dramatica, coborand 31 de locuri pana pe pozitia 72, dupa ce valoarea brandului sau s-a redus practic la jumatate.
Institutiile financiare au inregistrat de altfel cel mai puternic declin in ceea ce priveste valoarea de brand, iar doua dintre ele, Merrill Lynch si AIG, chiar au iesit anul acesta din clasamentul celor mai puternice branduri. Deloc surprinzator, nici producatorii auto nu au reusit sa convinga in clasamentul celor mai valoroase branduri, companii precum General Motors sau Chrysler, care au primit in ultimul an ajutoare guvernamentale de miliarde de dolari, fiind scoase din ierarhie.
In ciuda incertitudinilor de pe plan economic, anul acesta nu a adus modificari semnificative in top zece, IBM, Nokia, McDonald's sau Disney numarandu-se printre brandurile cele mai puternice din lume. Valoarea de brand a Coca-Cola a crescut in 2009 cu 3%, pana la 68,73 mld. dolari (46,75 mld. euro), in timp ce ocupantul locului secund, IBM, a urcat cu 2%, pana la 60,21 mld. dolari (40,95 mld. euro). Valoarea brandului Google, aflat pe pozitia a saptea anul acesta, a urcat cu 25%, aceasta fiind cea mai mare crestere din topul de anul acesta.
Este pentru prima data cand valoarea combinata a celor 100 de branduri de top ierarhizate de BusinessWeek/Interbrand a scazut, inregistrand un recul de 4,6% pana la 1.150 mld. dolari.
"Asta spune multe despre contextul economic in care ne aflam, in special daca ne