În ultimele două săptămâni trei mari asociaţii turistice care reunesc hotelierii din zonele montane ale Austriei, Elveţiei şi Franţei au venit în România pentru a-şi promova staţiunile de schi, atrase de numărul mare de români care practică acest sport, în timp ce zone precum Poiana Braşov, Predeal sau Moeciu sunt practic inexistente la capitolul "mişcare comună de promovare".
"Noi suntem încă în epoca de piatră când vine vorba de înfiinţarea unor asociaţii care să se ocupe de promovarea anumitor destinaţii. Operatorii privaţi din turism ar trebui să se unească şi să acţioneze concertat pentru a creşte atractivitatea unei zone. Doar după ce s-au asigurat că zona turistică în care activează a devenit competitivă, în urma eforturilor comune, hotelierii ar trebui să se precupe de a deveni competitivi în mod independent", explică Sorin Ionescu, directorul companiei de consultanţă hotelieră Fivestar Hospitality.
El a mai precizat că povara unei destinaţii nu este simplă şi nu poate fi făcută oricum, fiind nevoie în special de contribuţia operatorilor privaţi.
Întrebaţi de ZF dacă Ministerul Turismului a promovat o zonă de schi din România în acest an, aceştia au răspuns că ministerul promovează doar produse precum circuitele culturale, turismul rural, turismul de aventură, cel balnear, turismul de tip city break şi cel în natură, iar "grija" unei zone ar trebui să revină autorităţilor locale sau operatorilor privaţi.
Nici antreprenorii români nu văd motive de a promova o întreagă zonă turistică în străinătate.
Întrebat de ZF de ce nu s-a înfiinţat o asociaţie care să promoveze zona montană Poiana Braşov, omul de afaceri George Copos, care deţine trei hoteluri în această staţiune, a declarat: "cu regret, România nu are asociaţii pentru că nu are zone de schi".
Nici zona Moeciu nu are o asociaţie a hotelurilor sau pensiunilor care să demar