Statul român s-a asociat cu Uniunea Europeană pentru finanţarea unor modernizări care cresc cu 154.000 tone pe an capacitatea de operare a Portului Hercules SA, al preşedintelui CJ şi PSD Brăila, Gh. Bunea Stancu, în condiţiile în care firma are profit, dar nu îşi plăteşte datoriile la stat. Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a anunţat recent finalizarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii portuare din Portul Hercules SA Brăila, în cadrul proiectului „Lucrări de infrastructură portuară: cheu dana 23 şi 25 parţial în Portul Brăila".
După ce în 2010 a fost modernizată şi Dana 40 din Portul Hercules, APDM Galaţi a anunţat noi investiţii, prin modernizarea danelor 23 şi 25. Potrivit directorului Luigi Marius Ciubrei, care conduce APDM de două luni, obiectivul proiectului a fost modernizarea Portului fluvio-maritim Brăila, în care pot fi operate şi nave maritime de până la 5.000 tdw. „Implementarea proiectului duce la creşterea capacităţii de trafic maritim şi fluvial al portului până la 154.000 tone pe an. De asemenea, în perioada de execuţie au fost create 100 locuri de muncă temporare, alte trei locuri de muncă permanente fiind create pentru perioada de operare", a declarat Ciubrei.
Negociere de milioane de euro
Proiectul de modernizare a danelor 23 şi 25 a fost finanţat în principal din banii europenilor, în cadrul POS Transporturi, Axa Prioritară 2. Prin Fondul European de Dezvoltare Regională este alocată 69,25% din finanţare, iar restul de la bugetul Ministerului Transporturilor. Valoarea estimată era de 7,5 milioane de euro. În decembrie 2010, directorul de atunci al APDM, Mihai Ochialbescu a ales ca selectarea firmei care va proiecta şi executa lucrările să nu fie făcută prin licitaţie, ci prin „negociere cu publicarea unui anunţ de participare". A fost depusă o singură ofertă, aceea a consorţiului Vega 93 SA Galaţ