Aproape 90% dintre consumatorii europeni considera ca merita sa dea un ban in plus pentru a obtine un produs de calitate. Si totusi pretul ramane pentru 56% dintre europeni principalul criteriu de cumparare a unui produs, conform ultimului studiu European Trusted Brand elaborat de Reader’s Digest efectuat in 16 tari, preluat de The Money Channel. In medie, preturile mici sunt importante doar in cazul alimentelor.
84% dintre respondenti raman loiali marcii care le-a castigat increderea, iar intervievatii din Romania, Cehia, Ungaria, Polonia si Rusia acorda importanta eticii profesionale a companiilor de la care au de gand sa cumpere un produs.
In general, europenii stiu exact ce asteptari au de la viata (85%). Doi din trei europeni tind catre traditionalism, romanii si polonezii fiind singurii care au declarat ca le place sa isi asume riscuri. Totusi, europenii sunt deschisi la provocari, noutate si schimbare in viata. Potrivit studiului, 63% dintre europeni sunt in general multumiti de standardul de viata pe care il au, insa exista diferente semnificative intre Est si Vest.
Cea mai mare rata este in Austria (83%), iar cea mai mica este in Rusia (22%). Respondentii au trebuit sa indice daca au incredere in cele 16 tari incluse in studiu, prin prisma a trei factori: gastronomie, popor si destinatie de vacanta. Spre deosebire de celelalte tari, doar romanii si maghiarii prefera ca destinatiile de vacanta sa fie in alte tari decat ale lor.
Cele mai de incredere destinatii de vacanta sunt cele din Austria, Franta si Spania. In ceea ce priveste gastronomia, in toate cazurile lumea prefera gastronomia propriului popor.
Cercetarea a fost elaborata in urma consultarii a 23.651 de persoane din 16 tari europene. Aproape 90% dintre consumatorii europeni considera ca merita sa dea un ban in plus pentru a obtine un produs de