Dacia a înregistrat în primele patru luni cea mai mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme din Franţa, de 23%, la 30.352 unităţi, în timp ce piaţa franceză, cea mai importantă pentru marca Dacia, a consemnat o scădere de 12,3%, la 591.741 unităţi.
Cota de piaţă a Dacia a avansat de la 3,66% în primele patru luni ale anului trecut la 5,13%, arată date publicate, joi, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Pe creştere s-au mai aflat în această perioadă doar mărcile Hyundai (19%), KIA (6,9%), Lexus (5,3%), Fiat (4,8%) şi Toyota (3%).
Avansul Dacia a compensat parţial declinul de 13,3% al grupului Renault, ale cărui vânzări pe piaţa autoturismelor noi a scăzut cu 7,5%. la 141.159 unităţi. Cota de piaţă a grupului se situează la 23,85%.
Dacia Sandero s-a menţinut la patru luni pe locul al zecelea în topul celor mai bine vândute autoturisme din Franţa, cu 12.395 unităţi şi o cotă de piaţă de 2,1%. Liderul este modelul Renault Clio IV, cu 37.141 unităţi vândute şi cotă de piaţă de 6,3%.
SUV-ul Duster se situează pe poziţia a 15-a, cu 10.400 de unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă 1,8%, Lodgy pe 30, cu 4.559 unităţi şi cotă de 0,8%, iar Dacia Dokker pe 74, cu 2.255 unităţi şi o cotă de piaţă de 0,4%.
În luna aprilie, înmatriculările Dacia au crescut cu 19,1%, la 7.756 unităţi, într-o piaţă care s-a contractat cu 5,2%, la 157.859 unităţi. Înmatriculările de autoturisme noi din Franţa au scăzut cu 16,4% în martie şi cu 14,7% în primul trimestru.
Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, înmatriculările Dacia au coborât cu 28,5% în primele patru luni, la 1.222 unităţi, iar în aprilie cu 20,6%, la 320 de unităţi. Piaţa franceză de profil a scăzut cu 8,8% în intervalul ianuarie-aprilie, la 125.215 unităţi, în timp ce în aprilie declinul a fost mai lent, de 4,1%, la 32.749 unităţi.
Vânzările Dacia la