Directorul executiv al Sony, Kazuo Hirai, îşi menţine angajamentul faţă de afacerea cu televizoare, în ciuda cererilor de restructurare a ei.
Comentariul său vine în urma presiunilor realizate în ultimele luni de investitorul activist Daniel Loeb faţă de Sony pentru a vinde până la o cincime din activele din zona de divertisment ale companiei. Sony a respins oficial oferta la începutul lunii august, susţinând că unităţile sale de filme, producţie TV şi muzică au fost parte integrantă a strategiei sale de revitalizare.
„Daţi-mi voi să abordez în primul rând chestiunea TV. Ei bine, afacerea TV nu este cu siguranţă de vânzare“, a declarat Hirai la CNBC. Speculaţia cum că Sony ar putea vinde o parte din afacere a venit ca urmare a profiturilor dezamăgitoare înregistrate de divizia de producţie TV şi după o serie de eşecuri de box-office.
Scăderile din afacerea TV sunt de mult timp un motiv de îngrijorare pentru Sony, care a fost considerat odată un pionier al electronicelor de larg consum, dar a pierdut foarte mult în ultimul deceniu.
Compania face acum tot posibilul pentru a câştiga o cotă de piaţă mai mare pe piaţa smartphone-urilor, dominată de rivalii săi Samsung şi Apple.
La târgul de electronice de la Berlin, Sony a lansat cel mai recent smartphone, modelul Xperia Z1 rezistent la apă, care are un ecran de 5 inch şi o cameră pe spate de 20,7 megapixeli.
„Este o piaţă dificilă, dar avem un produs câştigător. Ceea ce am pus în Xperia Z1 va da pe spate consumatorii din întreaga lume“, spune Hirai.
Potrivit companiei de cercetare Gartner, Sony a avut o cotă de 2,2% din piaţa de telefonie mobilă la nivel mondial în al doilea trimestru, cu mult sub Samsung, Nokia şi Apple, care au avut 24,7%, 14% şi respectiv 7,3% din piaţă.
Sony a avut un profit net de 3,5 mld. de yeni (35