În ultima zi de la Peninsula 2012, Bodor Laszlo, directorul festivalului a spus în
cadrul unei conferinţe de presă, că, un studiu sociologic efectuat de Centrul pentru Cercetări Sociale "Max Weber" relevă faptul că 60% dintre cei care au participat la ediţia din acest a celui mai mare festival din ţară, au mai fost şi în anii precedenţi la Tg Mureş.
"Este un procent bun şI acest fapt demonstrează că brand-ul Peninsula e în creştere, e un brand puternic şi datorită faptului că vârsta medie a celor care vin a început să se stabilizeze pe la 20-28 de ani, adică la festival vin exact cei cărora se adresează, în general, conceptul nostru", a afirmat Bodor, adăugând că cei mai mulţi peninsulari sunt studenţi şi provin din mediul urban.
Akos a avut cei mai mulţi fani
Totodată, majoritatea vizitatorilor sunt din judeţele Mureş, Harghita, Cluj, Bihor, Braşov şI din Bucureşti. Cei dinafara ţării reprezintă 5% din totalul celor prezenţi la festival, turiştii străini provenind din Ungaria, Olanda, Germania sau Irlanda. Vorbind despre numărul participanţilor la ediţia din acest an, directorul a recapitulat: 3.000 de persoane în ziua de miercuri, 17.000 de persoane – joi, 19.000 de persoane – vineri, 24.000 de persoane – sâmbătă şI 16.000- duminică, în total- 79.000. La camping au fost duminică dimineaţa aproape 3.000 de persoane care şi-au instalat corturile şi circa 200 de maşini parcate. Totodată, Bodor Laszlo a afirmat că cei mai mulţi spectatori au fost înregistraţi sâmbătă seara, la concertul Akos (cel mai popular interpret pop rock din Ungaria, n.r.) de pe Main Stage. O altă veste bună pentru organizatori este că Zona Artei – unde s-au desfăşurat programele de teatru, film, activităţi artizanale, Goa Stage etc. – a avut cel mai mare flux de vizitatori din istoria festivalului. Bodor a ţinut să ureze succes şi proiectului Cluj - Capitală Eu