Iveco a lansat pe piaţă noua generaţie a modelului Stralis, un camion cu care italienii s-au bucurat de succes în trecut. Stralis Hi-Way vine însă cu câteva inovaţii cu care Iveco speră să atragă şi mai mulţi clienţi, reducerea costurilor de operare cu până la 4%, fiind unul dintre argumentele care ar trebui să îi convingă.
Stralis Hi-Way este soluţia aleasă pentru a veni în întâmpinarea legislaţiei Euro VI şi cea care promite că problema motoarelor care consumă mai mult datorită sistemelor pentru limitare a noxelor nu se aplică şi în cazul său.
Un altfel de motor Euro VI
Noul Stralis vine cu un motor care foloseşte un sistem diferit pentru reducerea emisiilor, fiind capabil să obţină performanţe redutabile şi să se încadreze în normele Euro VI fără a folosi sistemul EGR (recircularea emisiilor). Acest motor este produs de FPT industrial, un partener cu tradiţie pentru Iveco, care a implementat modelul de motor Cursor cu tehnologia High Efficiency SCR (Hi-eSCR). Motoarele Euro VI dispun de ultima generaţie de sistem pe injecţie common rail, fiind capabile să reziste presiunilor până la 2.200 de bari. Datorită faptului că s-a evitat utilizarea sistemului EGR, impactul asupra filtrului de particule diesel (DPF) este unul redus, rezultatul fiind o viaţă prelungită a acestuia. Astfel, este influenţat şi schimbul de ulei, care se va realiza la intervale mai mari (până la 150.000 km). Acest sistem nu necesită răcire suplimentară, fapt ce a permis păstrarea aceleiaşi structuri a caroseriei cabinei. Iveco susţine că sistemul Hi-eSCR oferă o greutate redusă, consum mai mic şi durabilitate sporită datorită unei tehnologii mai puţin complexe. Motorul cu şase cilindri în linie este disponibil şi în trei variante Euro V: 8,10 şi 13 litri. Pentru Euro VI, au fost create tot trei versiuni de 9, 11, respectiv 13 litri. Motoarele sunt disponibile şi î