În plină criză, românii cheltuiesc din ce în ce mai mult de Sărbători, spre bucuria vânzătorilor, care îşi rotunjesc veniturile Sursa: CODRIN PRISECARU
Este al patrulea an de criză, dar când vin sărbătorile de iarnă românii uită de greutăţi şi golesc rafturile magazinelor. În acest an, vânzările retailerilor au depăşit chiar şi cele mai optimiste aşteptări. Mallurile, care au fost, majoritatea, deschise în fiecare zi de sărbătoare, sunt pline ochi, iar retailerii spun că, cu ocazia Crăciunului vânzările au fost chiar mai mari decât în ziua de Black Friday, când acestea au crescut, în medie, cu circa 45% faţă de o perioadă obişnuită.
Vânzări cu 50% mai mari decât anul trecut
„Sărbătorile sunt o ocazie de consum mai importantă. Deşi aparent sunt megadiscounturi de Black Friday, la Crăciun preţurile sunt mai bune. Dacă în Vinerea Neagră am avut reduceri de 20%-30% la jucării, acum preţurile sunt reduse la jumătate”, a spus pentru Capital Dan Ostahie, directorul Altex.
În topul preferinţelor pentru cadouri de Crăciun s-au aflat în acest an televizoarele, dvd-urile, casetofoanele, electrocasnicele şi jucăriile, iar primele care au dispărut de pe rafuri au fost produsele ieftine, românii fiind prin excelenţă cumpărători orientaţi spre preţ. La eMag, vânzările au fost cu 50% mai mari decât anul trecut, potrivit informaţiilor apărute în presă.
Totodată, numărul de vizitatori care au trecut „pragul” magazinului online a fost de două ori mai mare decât de Black Friday.
Cât se consumă de Crăciun şi Revelion
Unii retailerii au făcut deja primele estimări ale consumului de sărbători. Potrivit lui Romulus Dascălu, preşedinte de patronat din industria vinului, consumul de vin a crescut de Crăciun cu 50% faţă de luna noiembrie. Per total, de sărbători românii vor consuma circa 40 de milioane de litri de vin, deci fiecare persoană adultă va bea, î