Veste proastă pentru şoferii români. 8 gropi din 10 rămân gropi. Ministrul pentru proiectele din infrastructură, Dan Şova, a susţinut, în emisiunea "După 20 de ani", că pentru repararea gropilor din România ar fi nevoie de 4 miliarde de euro, însă autorităţile nu dispun decât de 180 de milioane. Cu alte cuvinte, doar 5% din drumurile afectate ar putea fi reparate.
El a explicat că necesarul total estimat de cele 7 direcţii regionale din ţară doar pentru acoperirea gropilor în acest an – denumită întreţinere de vară – a fost de peste 4 miliarde de euro pentru anul acesta, sumă de care CNADNR nu dispune. „Noi avem 180 de milioane de euro în buget pentru aceste drumuri”, a mai dezvăluit invitatul emisiunii de la ProTV.
Şova a identificat şi cel mai prost drum din România: cel dintre Botoşani şi Suceava.
Cum se va plăti taxa de autostradă pe Comarnic-Braşov
Românii care vor circula pe autostrada Comarnic-Braşov (58 km), care urmează să fie realizată prin concesiune, vor plăti o taxă de autostradă fie prin trimiterea unui SMS, fie prin achiziţia unui cod de bare sau a unei viniete din benzinării, aşa cum în prezent şoferii îşi cumpără rovinietă pentru circulaţia pe drumurile naţionale.
Ministrul delegat pentru Proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, a explicat cum va funcţiona mecanismul de taxare care va fi aplicat în primă fază pe autostrăzile care vor fi realizate în sistem de concesiune (Comarnic-Braşov, Piteşti-Craiova şi centura Sud a Capitalei).
"Plata (taxei de autostradă – n.n.) nu se va face cu sistem de barieră, pentru că s-ar face aglomeraţie. Şi nici investitorii nu agreează sistemul cu barieră. O să fie şi taxă electronică cu telefonul mobil - prin sms -, o să fie şi cu un cod de bare pe geam, pentru cine circulă mai mult, eventual. Poţi să cumperi şi de la benzinărie, să o pui