Anul trecut, cifra de afaceri a grupului Altex a fost de 344 de milioane de euro, 2008 fiind pentru Altex unul guvernat de efectele crizei economice. Astfel, începutul de an a demarat cu o creştere a pieţei de consum. Tendinţă urmată şi în trimestrele următoare, pentru ca ultimile trei luni din an vânzările să fie în cădere liberă. Şi asta în condiţiile în care, în perioada sărbătorilor de iarnă vânzările în acest domeniu explodau.
Anul 2008 a demarat cu o creştere a pieţei de consum în ritmul dat de ultimii ani de dezvoltare continuă. În primele şase luni, vânzările înregistrate de Altex le depăşeau cu 47% pe cele din 2007, asta în condiţiile în care piaţa avea o creştere de 20%.
Evoluţia favorabilă a fost determinată de ritmul accelerat al creşterii economice din primul semestru din 2008, estimată la aproximativ 8%.
Tendinta de creştere s-a manifestat şi în trimestrul trei al anului 2008, dar într-un ritm mai redus. În trimestrul patru din 2008 a apărut reducerea consumului, aceasta afectând şi retailul de produse electronice şi electrocasnice.
Din păcate, scăderea din trimestrul patru a coincis cu cel mai important sezon de vânzări al anului, sărbătorile de iarnă. În această perioadă vânzările practic se dublează. Pe măsura apropierii de luna decembrie, efectele crizei s-au făcut tot mai resimţite, iar scăderea faţă de 2007 s-a accentuat.
Datorita acestor circumstanţe, performanţa întregului an 2008 a fost afectată semnificativ, în detrimentul bunelor rezultate din prima jumătate a anului.
Reducerea acută a apetitului de consum într-un timp relativ scurt, precum şi tendinţele de regres manifestate în piaţă au impus o atenţie sporită în optimizarea proceselor şi costurilor. În 2008 s-a înregistrat creşterea tuturor categoriilor de produse, cu excepţia comunicaţiilor.
Mai mult decât atât, s-a înregistrat o diversificare major