Autorităţile de la Bucureşti au cerut americanilor să se încadreze în noile standarde de cost pentru construcţia autostrăzii Braşov-Borş, dar n-au primit răspuns. Anul 2013 prevăzut în contractul iniţial cu Bechtel nu mai poate fi atins, astfel că Bucureştiul cere o revizuire a graficului de execuţie şi o reducere cu 35% a costurilor.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a solicitat companiei americane Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania (Braşov-Borş), reducerea costurilor cu aproximativ 35%. De asemenea, ar mai trebui revizuit şi graficul de execuţie, pentru că termenul contractual, anul 2013, nu mai poate fi respectat. „Am solicitat reducerea costurilor, astfel încât să se încadreze în standardele actuale, şi eşalonarea datoriilor", a declarat ieri directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia. Ea a menţionat că solicitările au fost transmise printr-o scrisoare adresată companiei Bechtel, în SUA, dar încă nu s-a primit răspuns. „Îi aşteptăm la întâlnire pe cei de la Bechtel, cu mandatul de negociere din SUA. În acest moment nu se discută despre reziliere, de altfel rezilierea nu a fost menţionată în nicio scrisoare", a afirmat Drăghia.
Maximul admis: şase milioane de euro/km
Guvernul a stabilit la finele anului trecut standarde de cost pentru construcţia de autostrăzi, acestea fiind cuprinse între 3,8 şi 5,9 milioane de euro pentru un kilometru de autostradă. Astfel, un kilometru de autostradă ar urma să coste până la 3,8 milioane de euro în zona de şes, 4,9 milioane de euro în zona de deal şi 5,9 milioane de euro în zona de munte. Standardele de cost nu includ lucrările de artă (poduri, viaducte, tuneluri) şi conexe.
CNADNR a acumulat faţă de compania Bechtel datorii însumând mai mult de 90 de milioane de euro, fără TVA. Majoritatea datoriilor provin din facturi neachitate din perioada