Lorand Szarvadi, fondatorul si directorul retailerului de electrocasnice Domo, apreciaza ca piata de electronice si electrocasnice ar putea ajunge in acest an la 850 de milioane de euro, nivel similar cu cel din 2009.
Estimarea sefului Domo se apropie de previziunile analistilor si ale celorlalti jucatori din piata, care vad in 2010 fie stagnare, fie o variatie de pana la 10%.
"Vad o piata in stagnare in 2010, mai rau de atat nu prea are cum sa fie, adica o cifra bruta de 850 - 900 de milioane de euro", a declarat Szarvadi.
In 2009 retailul de electronice si electrocasnice a raportat cel mai mare declin din acest deceniu, de peste 40%, valoarea intregii piete locale contractandu-se de la 1,2 -1,3 miliarde de euro.
"Ca estimare personala, piata totala a fost anul trecut de 750 de milioane de euro plus TVA. Hipermarketurile au crescut in volumul de vanzari, insa valoric nu au facut o cifra mare, deoarece s-au orientat spre produse mai ieftine", a spus Szarvadi.
Domo, al doilea retailer specializat din piata de profil, a raportat vanzari de 170 de milioane de euro in 2009, in scadere cu peste 16% fata de anul anterior. Anul trecut piata a cunoscut o reorientare in structura vanzarilor, odata cu reducerea consumului de electrocasnice.
Consumatorul a prelungit perioada alocata analizei produselor, comparand preturile din magazine si orientandu-se catre produse dintr-un segment de pret mediu si entry level. Astfel, o parte a consumatorilor a ales sa achizitioneze electrocasnice din retelele locale de hipermarketuri si supermarketuri, care au introdus in piata campanii agresive si promotii pentru anumite tipuri de produse.
Spre deosebire de restul pietei, segmentul produselor electrocasnice de lux - high end a ramas la acelasi nivel de vanzari din 2008, iar portofoliul specific de clienti a ramas conservator, potrivit cifrelor raporta