Referinţa S Class 2014 este un tur de forţă tehnic, iar pentru cei a căror conştiinţă este chinuită de idei ecologiste, la debut sunt anunţate două versiuni hibride: S 400 Hybrid (cu un mixt benzină- electric) şi un S 300 BlueTEC Hybrid (diesel-electric).Consumurile noului Mercedes- Benz S Class 2014 pornesc de la 4,4 litri de motorină la sută, fără a depăşi 8,6 litri de benzină pentru potentul V8 S500 ce dezvoltă 455 CP.
Alegerea standard când vine vorba despre preferinţele europenilor se îndreaptă spre noul V6 diesel S 350 BlueTEC, din cilindreea commonrail-ului de 2.987 cc izvorând 258 CP la 3.600 rpm şi un cuplu maxim de 620 Nm, disponibil integral încă de la turaţii aproape de relanti, adică 1.600 rpm. Comparativ cu BlueTEC-ul de pe actuala generaţie ce va ieşi curând din program, consumul de motorină a scăzut de la 6,8 litri la sută, la 5,5 litri de motorină, în paralel cu tăierea emisiilor de CO2 de la 177 grame CO2 la km la 148 grame. Sprintul dieselului V6 de 3,0 litri a fost îmbunătăţit cu 0,3 secunde, de la 7,1 sec, la 6,8 sec, în vreme ce viteza maximă rămâne în continuare plafonată electronic la 250 km/h.
O explicaţie a performanţelor excelente afişate de noua referinţă a segmentului business stă şi în uşurarea limuzinei de multe chintale, în paralel cu un coeficient aerodinamic Cx ce a scăzut de la 0,26 la 0,24. Cele mai bune rezultate sunt obţinute de versiunea S 300 BlueTEC Hybrid (Cx de doar 0,23).
Cilindreea de 2.143 cmc a dieselului în patru cilindri de pe S 250 CDI a fost integrată într-un ansamblu hibrid S 300 BlueTEC Hybrid. Comparativ cu sistemul de pe fratele E Class 300 BlueTEC Hybrid, noul S 300 BlueTEC Hybrid combină puterea de 150 kW (204 CP) şi 500 Nm a unităţii diesel, cu un motor electric compact ce are o putere în creştere cu 7 CP, de la 26 CP (20 kW şi un cuplu motor de 250 Nm), la 33 CP. Motorul cu combustie internă po