Grupul Rompetrol, prin diviziile de retail din Moldova şi Bulgaria, a deschis, în 2013, 12 noi staţii de distribuţie, mărind astfel reţeaua din cele două ţări la 114 puncte de alimentare, se arată într-un comunicat al grupului, remis miercuri AGERPRES.
Ca urmare a extinderii reţelei de benzinării, în primele 6 luni cantitatea totală de combustibili vânduţi pe segmentul de retail din Moldova, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2012, a crescut cu 21,7%, până la 23.000 de tone, în timp ce în Bulgaria creşterea a fost de 5%, până la 37.500 tone. Carburanţii comercializaţi în reţeaua de distribuţie respectă standardul Euro 5 şi sunt importaţi exclusiv de la rafinăria Petromidia.
Până la sfârşitul anului, compania intenţionează să mai deschidă alte şase benzinării în aceste ţări.
În Moldova, pe lângă cele 53 de staţii de distribuţie în sistem de franciză, compania mai deţine 4 staţii proprii, situate în nordul Moldovei, care comercializează exclusiv autogaz, cât şi capacităţi de stocare la Târnova. Aceste active au fost incluse în portofoliul companie în 2011, prin preluarea activităţii companiei MoldInterGaz, parte a Rompetrol Gas.
'Alături de unicul nostru acţionar - KazMunayGas (compania naţională de petrol şi gaze din Kazahstan), suntem pregătiţi să continuăm dezvoltarea activităţilor şi operaţiunilor Rompetrol în regiunea Mării Negre şi Europa de Vest. În perioada următoare, ne vom concentra pe extinderea şi consolidarea activităţilor de retail şi trading, pentru a susţine legătura dintre cea mai mare şi modernă rafinărie din România - Petromidia şi o piaţă regională de 300 de milioane de oameni. Obiectivul nostru principal este să furnizăm consumatorilor produse de calitate, prin extinderea în următorii 3-5 ani a reţelei de distribuţie în zona Mării Negre', a spus Felix Lunev, vicepreşedinte Senior pentru d