La paisprezece ani de la deschiderea comertului modern in Romania cu magazine de formate mari, Metro Cash & Carry vine cu un nou concept de magazine.
Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din comertul local, cu afaceri de 1,22 miliarde de euro in 2009, se extinde cu o noua retea de magazine mai mici, Metro Punct, pentru a-si creste aria de acoperire.
Prima unitate Metro Punct are 2.000 de metri patrati si va fi deschisa astazi la Satu Mare, langa un magazin de bricolaj Praktiker. "Acest concept difera de celelalte magazine prin suprafata si sortiment, dar pastreaza ofertele promotionale sau accesul pe baza legitimatiei de client", a declarat Dusan Wilms, director general al Metro Cash & Carry Romania.
Magazinul Metro Punct din Satu Mare a fost deschis intr-un spatiu operat anterior de Media Galaxy, spatiu care se afla in interiorul galeriei comerciale Real. Unitatea va avea circa 3.000 de produse alimentare si nealimentare specifice clientilor revanzatori (micii comercianti), printre acestea numarandu-se si cele comercializate sub marca proprie Aro, Fine Food si Sigma.
In comparatie, un magazin Metro Cash & Carry listeaza in total peste 20.000 de articole, dintre care mai mult de jumatate sunt produse alimentare. Reteaua Metro a lansat in ultimele luni peste 800 de produse marca proprie concepute pentru clientii din HoReCa, pretul acestora situandu-se in medie cu 10%-20% sub cel al brandurilor consacrate pe piata.
Metro Cash & Carry a fost prima retea internationala de comert modern care a intrat pe piata romaneasca, in anul 1996. Pana in 2005, compania s-a extins in fiecare an, iar din 2006 ritmul dezvoltarii a scazut vizibil, in ultimii trei ani avand loc doar doua deschideri, investitiile germanilor fiind orientate catre segmentul hipermarketurilor, mult mai competitiv decat cel al magazinelor cash & carry. Astfel, grupul si