» Regulamentul Primariei pentru publicitatea stradala nemultumeste advertiserii locali
» Daca va fi aprobat in forma actuala, regulamentul
va distruge outdoorul
in Cluj-Napoca
Jucatorii din piata locala de publicitate outdoor apreciaza ca proiectul Primariei pentru reglementarea publicitatii stradale din Cluj-Napoca va provoca o scadere masiva a numarului de panouri existent si va afecta in mod negativ dezvoltarea acestei industrii. Cel mai vehement critic al regulamentului este Daniel Lupean, reprezentantul agentiei clujene Reset Media, care a afirmat ca proiectul "este foarte prost si, dupa cum este realizat, va diminua numarul de locatii cu 99% din ceea ce exista acum si pare facut cu scopul de a distruge piata de outdoor, nu de a o reglementa". El a spus ca, in acest moment, in oras exista in jur de 600 de panouri, care au generat in 2006 venituri de peste 1,5 milioane de euro, din care administratia locala a incasat circa 300.000 de euro, sub forma de taxe si impozite.
Directorul unei alte agentii locale, Trend Communication, Horia Bogdan, a apreciat ca "se vede clar ca in realizarea acestui regulament nu au fost consultate agentiile de publicitate, este, insa, foarte limpede perspectiva arhitectilor care au fost consultati". Bogdan a subliniat ca, desi are o serie de sugestii si observatii, in aceasta faza nu va face nici un fel de demers, ci numai dupa finalizarea proiectului. "Vom lua o pozitie cu privire la noul regulament prin intermediul Asociatiei Internationale a Advertiserilor in care suntem membri, care ia pozitie oficiala in astfel de probleme" a explicat Bodgan.
Vitrina Advertising, pe de alta parte, cea mai veche agentie care si-a creat o retea de panouri publicitare in Cluj-Napoca, a anuntat ca acum analizeaza noul regulament si validitatea acestuia in raport cu legislatia nationala. "Ne vom face cunoscut pu