Peste 600 de angajaţi cu funcţii de execuţie din aeroporturile româneşti au fost pregătiţi prin programul de Formare profesională în transportul aerian, finanţat din bani europeni.
În perioada 2011 – 2013 au fost pregătiţi 604 angajaţi ai aeroporturilor din domeniile resurse umane, inspectori, operatori de sisteme şi aparatură de control, dar şi agenţi de curăţenie ai aeroporturilor şi avioanelor.
Programul, în valoare de 1.400.000 de euro, fonduri obţinute prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, a fost implementat de Asociaţia Aeroporturilor din România în parteneriat cu compania Siveco SA şi a inclus 45 de cursuri de perfecţionare pentru angajaţi ai aeroporturilor din Bucureşti, Timiş, Cluj, Maramureş, Bihor, Constanţa, Iaşi şi Sibiu. Cei mai mulţi participanţi la cursuri au fost angajaţi în aeroporturile din Cluj (121), Constanţa (108) şi Timişoara (98). Doar 37 de persoane din Bucureşti au participat la cursurile de perfecţionare organizate de Asociaţia Aeroporturilor prin intermediul programului ”Formare profesională în transportul aerian”.
FInanţare europeană pentru calificarea femeilor de serviciu
Managerul proiectului, Daniel Idolu, a explicat că era nevoie de cursuri de perfecţionare pentru angajaţii aeroporturilor din România, mai ales pentru personalul executant - operator dispecer, agent curăţenie sau analist resurse umane.
“De cele mai multe ori cursurile de perfecţionare se organizează pentru angajaţii care au o funcţie de conducere. Noi am vrut ca, prin acest proiect, să beneficieze de training şi persoanele care nu fac parte din echipele de management, astfel încât aeroporturile să aibă personal calificat în toate sectoarele şi să arătăm că toţi cei care lucrează în aeroport sunt parte dintr-un sistem. Astfel, este la fel de important ca şi bagajiştii şi personalul de curăţenie, spre exemplu, să