Decizia celui mai mare producator de sisteme de operare, Microsoft, de a inghiti Yahoo! la un pret cu 62% mai mare decat pe Bursa, arata teama de a pierde cursa internetului.
Initiativa Microsoft de a combate dominatia Google in industria online prin lansarea unei oferte ostile de preluare a Yahoo! pentru circa 45 mld. dolari a socat industria IT, determinand analistii sa anticipeze schimbarea fundamentala a segmentului de servicii consumer pe internet, scrie presa internationala.
In majoritatea industriilor, fuziunea a doua mari companii precede de obicei un declin al nivelului competitivitatii. Insa, in cazul pietei publicitatii online, analistii nu sunt ingrijorati, deoarece considera ca fuziunea celor doua firme ar putea fi singura metoda de a crea un competitor suficient de puternic pentru Google.
Vineri, Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, a lansat o oferta nesolicitata de preluare a Yahoo! - cel mai mare portal online din Statele Unite - pentru 44,6 mld. dolari (30,14 mld. euro).
Pretul de 31 dolari (20,95 euro) pe actiune propus de gigantul software este cu 62% peste nivelul cotatiei titlurilor Yahoo! inregistrat joi la inchiderea bursei. Pretul actiunilor Yahoo!, care a raportat o scadere de 23% a profitului net in al patrulea trimestru fiscal, s-a depreciat cu 18% pe bursa NASDAQ de la inceputul anului, insa, dupa anuntul ofertei Microsoft, nivelul acestuia a urcat cu aproximativ 48%, la 28,38 dolari (19,18 euro).
Pe de alta parte, Microsoft a inregistrat cea mai mare scadere pe NASDAQ din 2006, pe masura ce investitorii contesta oferta, sustinand ca aceasta ar putea determina efecte opuse celor scontate de catre companie. Vineri, cotatia titlurilor Microsoft s-a depreciat cu 6,6%, la 30,45 dolari (20,57 euro). Google a scazut cu 8,6%, la 515,90 dolari (348,67 euro).
Steve Ballmer, directo