După cinci ani de amânări, au început lucrările de construcţie la noul culoar care va face legătura între centrul Capitalei şi cartierul Militari, respectiv autostrada Bucureşti-Piteşti.
Anunţat încă din anul 2005 şi propus pentru începerea lucrărilor de construcţie un an mai târziu, proiectul culoarului care să scurteze drumul şoferilor care parcurg distanţa dinspre centrul Capitalei spre zonele de est şi vest („străpungerea" Splaiul Independenţei - autostrada Bucureşti-Piteşti) a fost amânat ani la rând din lipsă de finanţări. Data anunţată iniţial pentru finalizarea lucrării a fost anul 2008. Abia în urmă cu câteva zile, lucrările de şantier la acest important obiectiv au fost demarate. Mai exact, s-a turnat fundaţia unui pilon central al podului hobanat (pod suspendat cu cabluri înclinate tip harpă), ce va fi construit peste râul Dâmboviţa, în apropiere de Podul Ciurel, obiectiv ce va face parte din penetraţia Splaiul Independenţei - Autostrada Bucureşti-Piteşti, care va avea o lungime totală de aproximativ 8,3 kilometri.
Viitoarea legătură cu Centura
Podul hobanat va fi construit între strada Piatra Craiului şi Şoseaua Virtuţii şi va avea o lungime de 250 de metri şi o lăţime de 13 metri. Astfel, în funcţie de segmentul de circulaţie, podul va avea între două şi trei benzi pe sens. Lucrarea, în valoare de aproape 580 milioane de lei (138 milioane de euro), realizată de Asocierea JV Bogl-Astaldi-Euroconstruct-Tehnologica, vizează fluidizarea traficului rutier dinspre centrul Capitalei spre cartierul Militari, respectiv circulaţia uşurată dinspre centru spre nord şi dinspre est spre vest.
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu a declarat că cel mai probabil, lucrările de construcţie la podul suspendat se vor finaliza la jumătatea anului 2012. „Podul peste râul Dâmboviţa este un pod hobanat asemănător celui de la Basarab. Întregul proiect, pe lâ