Edilii vor să interzică orice orice formă de publicitate stradală în zonele centrale, precum bd.Magheru şi Calea Victoriei, indiferent dacă este amplasată pe imobilele publice sau pe cele particulare.
Regulamentul pentru autorizarea, construirea şi amplasarea firmelor şi reclamelor publice publicitare în Bucureşti a fost dezbătut, marţi, în şedinţa publică, de către reprezentanţii Primăriei Capitalei şi cei ai firmelor de publicitate.
Mai mulţi delegaţi ai firmelor de publicitate au arătat că aprobă în principiu regulamentul propus de municipalitate, dar au formulat şi anumite modificări, pe articole, se arată într-un comunicat Agerpres.
Astfel, a fost propusă introducerea în regulament a interdicţiei oricărei publicităţi în zonele centrale ale Bucureştiului, precum bd.Magheru şi Calea Victoriei, extinderea reclamelor publicitare pe unităţile de învăţământ, cu excepţia celor care ating bunele moravuri şi au cerut edililor să încheie contractele de publicitate pe domeniul public numai în baza organizării de licitaţii.
Contractele de publicitate vor fi încredinţate numai prin licitaţie
Consilierul municipal, Doru Giugula, mediatorul întâlnirii, a arătat că aceste contracte de publicitate vor fi încredinţate pentru reclamele de pe domeniu public numai în baza licitaţiilor, începând cu ianuarie 2010.
Regulamentul de publicitate va face obiectul unui proiect de hotărâre a consilierilor municipali, care va fi supus aprobării întregului Consiliu Genenral al Municipiului Bucureşti.
Potrivit proiectului de hotărâre privind regulamentul de publicitate au fost definiţi termenii utilizaţi în domeniu, precum reclamă, afiş, suport al reclamei, astfel încât reclamele să nu depăşească dimensiuni mai mari de 3sau 8 metri, cât şi condiţiile privind autorizarea şi executarea reclamelor publicitare.