Sistemul a fost implementat in colaborare cu Nuance Communications, dezvoltatorii serviciului “Siri”, disponibil pe terminalele mobile ale Apple si este momentan accesibil doar utilizatorilor din Romania.
Reprezentantii companiei spun ca serviciul va deveni disponibil chiar din aceasta luna, iar pentru anul urmator tintesc peste 50.000 de utilizatori.
“Implementarea proiectului Voice Biometrics a durat circa noua luni de zile. Anual ING Bank investeste in Romania circa un milion de euro in inovatii tehnologice. Voice Biometrics este un proiect destinat in special clientilor din zona de retail, segment pe care inregistram in jur de un milion de clienti, echivalentul a circa 5% din piata”, a declarat Maria Cristina Matei, director de servicii retail in cadrul unei conferinte de presa.
Matei a precizat ca anual peste 700.000 de clienti interactioneaza cu departamentul de Customer Care, iar implementarea unui sistem de tipul Voice Biometrics va avea un dublu rol – atat unul de eficientizare a comunicarii dintre banca si clienti cat si rolul de asistent personal pentru tranzactii sau informatii bancare personale.
“Acesta solutie elimina timpii de asteptare in call center, clientii fiind preluati instantaneu de catre un „asistent personal virtual”, iar operatorii castiga timp pentru a se ocupa de solicitarile mai complexe. Astfel, randamentul unui call center se imbunatateste semnificativ”, spune aceasta.Este sau nu sigur un astfel de sistem?
Oficialii companiei dezvoltatoare au dat asigurari ca replicarea vocii clientilor sau sansele ca datele acestora sa fie accesate de catre raufacatori sunt extrem de reduse.
“Sistemul de recunoastere vocala este cel mai eficient dintre toate metodele de parolare ale unui sistem. Dintr-un studiu derulat de catre noi 85% sunt frustrati cu sistemul de autentificare clasic, in timp ce 90% prefera logarea