Televiziunea şi panourile stradale sunt mediile preferate de consumatorii români pentru publicitate, în timp ce reclamele prin intermediul SMS-urilor sunt considerate de aceştia cel mai puţin adecvate, potrivit unui raport de cercetare realizat de GfK România.
GfK România a analizat modul în care consumatorii români interacţionează cu publicitatea - care sunt cele mai eficiente medii de comunicare şi ce tip de reclame îşi doresc să vadă mai des, conform Mediafax.
Potrivit cercetării, televiziunea rămâne în continuare suportul media cel mai frecvent utilizat în campaniile publicitare. Astfel, 73% dintre consumatorii din mediul urban utilizatori de internet din România sunt de părere că o marcă ar trebui să comunice cu ei prin intermediul acestui canal.
În general, reclamele de la televizor sunt considerate amuzante, informative şi în mare măsură originale. Mai mult decât atât, aproape două treimi dintre consumatorii din mediul urban sunt dispuşi să cumpere un produs în urma vizionării unei reclame de la televizor.
Diferenţele în accesul la diferite surse mediatice se fac simţite prin faptul că locuitorii din oraşele mici consideră mai adecvat ca o marcă să comunice cu ei prin intermediul televizorului comparativ cu locuitorii din Bucureşti (80% faţă de 68%). Totuşi, comparativ cu reclamele de pe celelalte medii de comunicare, respondenţii consideră că reclamele de la televizor sunt mai multe decât şi-ar dori (73%).
Al doilea mediu prin care respondenţii consideră că o marcă ar trebui să comunice cu consumatorii sunt panourile stradale (67%). Acestea sunt considerate mult mai potrivite de către persoanele "în mişcare", mai precis tinerii între 15 şi 17 de ani.
Urmează, în ordinea preferinţelor, reclamele din ziare/ reviste (60%), reclamele de pe fluturaşi/ broşuri publicitare (57%), reclamele de pe internet (56%) şi reclamele de