In ultimii ani, pe piata berii, la fel ca si pe celelalte segmente, etapele promovarilor s-au prelungit, mai ales in cazul joburilor manageriale, iar piata a inceput sa se aseze dupa model vestic, devenind tot mai rafinata si mai complexa, spune Radu Panait, Vice President Human Resources al Ursus Breweries.
"Angajatii incep sa gandeasca dupa principiul 'nu conteaza neaparat cat de repede voi promova, ci cat de repede voi intelege domeniul si ma voi profesionaliza'. Piata este tot mai specializata, iar profesiile devin joburi pe viata", explica Radu Panait.
Cel mai bun exemplu in acest sens este cel al specialistului in vanzari, spune Panait. "Daca in urma cu sapte ani un angajat in vanzari lua comenzi si facea doar cativa pasi spre client, acum trebuie sa angajeze consumatorul la punctele de care raspunde, sa ia decizii, sa cunoasca profilul clientului, sa aiba abilitati de comunicare si de negociere", adauga Panait.
Pe piata berii nu exista "situatii catastrofale" in ceea ce priveste recrutarea de specialisti, apreciaza Radu Panait. "Este adevarat ca pe plan local e putin mai dificil sa gasesti forta de munca destul de calificata, insa echilibram situatia cu promovarile din interior", mai spune Panait.
El afirma ca industria berii nu este una de risc, in conditiile in care fluctuatia fortei de munca se situeaza in general sub 8%, iar in cazul managerilor, sub 6%. "Fluctuatia este putin mai ridicata in cazul vanzarilor. Nici nu ne-am dori o fluctuatie sub 4%, pentru ca aceasta ar fi un semn ca organizatia imbatraneste", afirma Radu Panait.
Ursus Breweries, membra a grupului SabMiller, are in prezent peste 1.300 de angajati. "SabMiller a pornit sub forma unei federatii de state, care a inceput apoi sa se centralizeze. Cu toate acestea, asa cum arata politica globala a grupului, nu dorim sa devenim niciodata o organizatie complet ce