O premiera americana inedita are loc in aceasta seara la Merkin Concert Hall din New York. Este vorba de proiectul ENESCU Re-Imagined prezentat de ICR New York, un experiment original care prelucreaza intr-o inedita cheie jazz citeva dintre cele mai reprezentative si, totodata, subevaluate compozitii ale celui despre care elevul lui, violonistul Yehudi Menuhin, spunea ca „e cel mai mare muzician pe care l-am cunoscut vreodata”.
Saptaminalul new-yorkez Village Voice recomanda premiera cu un argument zdrobitor: „Credeti-ne pe cuvint: un astfel de eveniment are loc o data la trei secole!”
Potrivit ICRNY, proiectul ENESCU Re-Imagined este opera comuna a lui Lucian Ban, pianist si compozitor de origine romana, stabilit la New York, si a renumitului contrabasist de jazz american John Hebert, si porneste de la revelatia lui Ban ca „George Enescu nu e deloc departe de jazz” – de unde si acest surprinzator unghi din care cei doi muzicieni ataca muzica lui Enescu, alaturi de alti sase grei ai jazz-ului mondial: Mat Maneri, Tony Malaby, Joyce Hammann, Taylor Ho Bynum, Gerald Cleaver si, nu in ultimul rind, Badal Roy, legendarul colaborator al lui Miles Davis, John McLaughlin si Yoko Ono.
Desi muzica compozitorului roman este prezenta pe toate marile scene dedicate muzicii clasice, acest proiect reprezinta o prima incercare de reinterpretare si reorchestrare in stilul muzicii jazz si a muzicii contemporane a unor lucrari pentru muzica de camera si pentru orchestra. In plus, faptul ca un asemenea eveniment are loc la New York la exact o luna dupa premiera din cadrul Festivalului George Enescu de la Bucuresti nu face decit sa evoce, o data in plus, strinsa legatura dintre George Enescu si Statele Unite, unde romanul s-a bucurat de o apreciere diferita fata de reputatia lui in Europa: „Am fost teribil de incintat atunci cind America m-a invitat va