Google câştigă în fiecare an 3 miliarde de dolari pe lună din publicitate. Cea mai mare parte a acestei sume vine din anunţurile publicitare scurte care apar lângă rezultatele căutărilor, informează site-ul Wired.
Compania Wordstream a analizat termenii de căutare pentru care agenţiile de publicitate plătesc cele mai mari sume de bani astfel încât anunţurile să apară în apropierea lor şi a grupat după domeniul de activitate, folosind un program propriu, primii 10.000 cei mai căutaţi termeni.
Ei au înmulţit aşa numitul cost-pe-click, plătit de agenţiile de publicitate de fiecare dată când cineva accesează anunţurile lor, cu numărul de căutări ale cuvântului folosit. După aceea au împărţit fiecare cuvânt în domeniul său corespunzător.
La final cei de la Wordstream au aflat că în domeniul asigurărilor companiile sunt dispuse să plătească cel mai mult pentru a-şi devansa concurenţa. Aceste firme plătesc aproximativ 54 de dolari pentru fiecare accesare. Plăţile lor alcătuiesc 24% din veniturile totale obţinute de Google din publicitate.
Pe locul al doilea în top se află companiile care furnizează servicii de împrumut. Ele aduc în total aproximativ 13% din veniturile încasate de acest motorul de căutare.
Click pentru a mări
"Sunt mulţi avocaţi care îşi caută clienţi. Chiar dacă trebuie să plătească 50 sau 100 de accesări pentru a obţine un singur client, ei pot să primească înapoi aceste sume de bani prin procese ce durează ani de zile, având în vedere că serviciile de avocatură costă în medie 500 de dolari pe oră. Un lucru asemănător se întâmplă şi cu firmele din domeniul programelor care se ocupă de managementul relaţiilor cu clienţii, care plătesc, de asemenea, taxe lunare ridicate ", explică Larry Kim, fondatorul companiei Wordstream.
Pe locurile trei şi patru întâlnim companiile care se ocupă cu servicii de împrumuturi ipo