Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a publicat anunţul de selectarea a intermediarului pentru privatizarea CFR Marfă şi aşteaptă ofertele pentru lista scurtă a candidaţilor până la 16 februarie, urmând ca ofertele finale să fie depuse până la 12 martie, potrivit Mediafax.
În scrisoarea de intenţie semnată de Guvern şi FMI în luna septembrie a anului trecut, CFR Marfă era inclusă în grupul primelor nouă companii pentru care va fi angajat un manager privat, cu perspectiva vânzării doar a unui pachet de 20% din acţiuni.
Câteva săptămâni mai târziu, CSAT a decis vânzarea a peste 50% din acţiuni, preşedintele Traian Băsescu afirmând că CFR Marfă a fost "profund căpuşată" prin serviciile care i s-au prestat şi că singura metodă de diminuare a vulnerabilităţii companiilor de stat este privatizarea.
Ulterior, în luna decembrie, Guvernul şi FMI au convenit ca CFR Marfă să fie scoasă de pe lista companiilor cu management privat şi vândută unui investitor strategic, într-un proces care să fie încheiat până la sfârşitul lunii octombrie şi în care să poată fi implicate BERD şi IFC, divizia de investiţii a Băncii Mondiale.
Statul va publica prospectul de vânzare a acţiunilor până la jumătatea lunii iunie 2012 şi va încheia privatizarea până la sfârşitul lunii octombrie 2012, potrivit datelor din luna decembrie.
În acest interval vor continua măsurile prin care firmele rău-platnice să fie convinse să îşi achite facturile restante, prin trimiteri de preavize şi dispunerea de "măsuri legale" împotriva acestora.
MTI intenţionează să selecteze un consultant de reputaţie internaţională, respectiv o bancă de investiţii sau firmă de consultanţă cu experienţă în achiziţii şi privatizare, se arată în anunţul instituţiei.
Termenul limită pentru exprimarea interesului faţă de licitaţie a fost stabilit la 16 februarie, urmând ca lis-ta