Educaţia este un drept, un element important în orice societate, dar şi în dezvoltarea personală a unui copil. Totuşi, cei săraci nu îşi permit luxul de a învăţa să scrie, să citească sau să calculeze şi cad pradă analfabetismului.
Un băieţel de vreo 7 ani se uită speriat la femeia din faţa lui, care îi repetă insistent să recite poezia. Urmează un moment de linişte şi apoi cu ochii mari şi mâinile lipite strâns de bancă începe: „Într-o seară de pe scară...". Un oftat adânc şi apoi iar linişte. Învăţătoarea îi oferă un mic ajutor şi băiatul începe din nou şi cu mai mult elan. Alberto este unul dintre cei 22 de copii care merg la cursurile „Grădiniţei Estivale" iniţiate de organizaţia „Salvaţi Copiii" în 32 de centre din ţară printre care două în Bucureşti.
Unul dintre aceste centre se află la şcoala 141 din cartierul Rahova, acolo unde 22 de micuţi încearcă să înveţe în numai două luni ce au învăţat alţi copii de aceeaşi vârstă în câţiva ani. În fiecare zi, de la 10 la 13, prichindeii de 6-8 ani fac matematică, identifică literele alfabetului sau învaţă să se orienteze în spaţiu. Ei urmează programa şcolară a Ministerului Educaţiei, însă într-un ritm accelerat. "Programul fiind aşa de scurt, am fost nevoită să o las mai moale cu activităţile recreaţionale, ei trebuie să recupereze ce alţii au făcut în trei ani. Gândiţi-vă că este comprimarea comprimării", spune învăţătoarea Maria Chiriac.
Dacă la început copiii aveau deficienţe de vorbire, nu ştiau cum să se comporte şi aveau un vocabular foarte sărac, acum ei recită poezii şi ridică mâna la orice întrebare pusă de învăţătoare.
Maria Chiriac este mândră de progresul elevilor ei şi este sigură că fiecare se va putea integra fără nici o problemă în clasa I. „Dacă există diferenţe de vorbire sau de comportament, copilul va fi marginalizat de ceilalţi elevi şi de aici apar conflictele. La î