Pachetul de ţigări "neutru”, adică fără logo, fără culoare, îşi va face în curând apariţia în Franţa? Răspunsul afirmativ îl dă chiar ministrul francez al sănătăţii Marisol Touraine, citat în ediţia online de azi a Le Figaro, dar şi de alte publicaţii franceze. Responsabilul cu sănătatea francezilor spune că se va lupta, în special la nivel european, pentru un pachet care să nu fie atractiv şi ispititor, pentru că "se ştie că tinerii cumpără pachete care li se par mai atractive sau mai plăcute privirii”. Aşadar, producătorilor li se vor impune un ambalaj unic, în culori terne, cu avertismentele privitoare la pericolul asupra sănătăţii şi imagini elocvente. Marca va fi menţionată cu litere standard într-un colţ în partea de jos a pachetului. Această măsură face parte din revendicările asociaţiilor de luptă contra tabagismului, considerată ca un mijloc de a ripostă la strategiile de marketing ale producătorilor de tutun. Pachetul este singurul spaţiu publicitar pe care industria tutunului îl poate azi folosi pentru a atrage atenţia consumatorilor, subliniază Emmanuelle Beguinot, directorul Comitetului naţional de luptă contra tabagismului din Franţa (CNCT).
La ora actuală, Australia este singura ţară din lume care a adoptat o asemenea măsură, propusă de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. Pachetul standardizat va fi generalizat în Australia din decembrie 2012. Este o decizie pe care deja producătorii de ţigări au atacat-o în justiţie. Ambalajul comun ne privează capacitatea de a ne folosi mărcile pentru a ne diferenţia de mărcile celorlalţi competitori, precizează compania Philip Morris. Producătorii mai susţin şi faptul că pachetul neutru ar favoriza traficul ilicit.
Pachetul de ţigări "neutru”, adică fără logo, fără culoare, îşi va face în curând apariţia în Franţa? Răspunsul afirmativ îl dă chiar ministrul francez al sănătăţii Marisol Touraine, citat în