Cu o suprafaţă a caroseriei comparabilă cu cea a unui diamant negru şlefuit în multiple faţete angulare, coupe-ul de lux Cadillac ELR 2014 şi-a făcut intrarea pe prima scenă la Detroit Autoshow 2013.
Arătând mult mai futurist prin comparaţie cu modelul Chevrolet Volt pe baza căruia e fabricat, prestigiosul coupe Cadillac ELR având tracţiune frontală afişează o linie a plafonului joasă, umeri musculoşi şi stopuri în formă de bumerang poziţionate în mare parte pe lateralele aripilor spate, artificiu de design ce aminteşte de conceptul Citroen C6 Lignage.
Monstruoasele jante cu diametrul pe 20 de ţoli au fost împinse spre capetele caroseriei, reducându-se astfel consolele. Spatele ridicat, spoilerele joase şi caroseria în formă de lamă de daltă face ca întreaga maşină să transmită agresivitate, botul părând a fi într-un picaj.
Interiorul ELR e pe măsura aspectului său exterior. Nu lipsesc fotolii de piele, lemn de esenţă nobilă şi echipamente complete pentru un confort regesc. Pasagerii vor fi întreţinuţi cu o instalaţie de sonorizare Bose cu 10 difuzoare. Atât iluminarea la exterior cât şi cea din habitaclu e pe bază de tehnologie LED.
Ingeniozitatea tehnologiei de pe Cadillac ELR 2014 se datoreaza tehnologiei Voltec, ale cărei principale componente sunt pachetul de baterii Li-Ion in forma de T, care asigura 16 kWh şi ansamblul dual benzină-electric cu o putere totală de 154 kW sau 210 CP.
Asemenea Chevrolet Volt şi Opel Ampera, inima sistemul propulsor de pe Cadillac ELR 2014 este constituită din trei motoare: unul termic în patru cilindri cu o capacitate de 1,4 litri (86 CP şi 130 Nm), un motor electric principal de 111 kw (150 CP), plus un generator cu o putere de 54 kW. Motorul electric principal este alimentat de baterii la o tensiune de 365 V, iar în momentul în care acestea sunt pe punctul de a se descărca, intră în funcţiune motorul pe