De ce e haos în Capitală? Motivele sînt mai multe, dar dacă vorbim despre trafic, semafoarele sînt de vină de cele mai multe ori. Şi de ce nu funcţionează, ne întrebăm de fiecare dată cînd traversăm Bucureştiul în cinci ore… Pentru că sînt “meteosensibile”! Adică, dacă plouă, dacă ninge sau dacă bate vîntul, rămînem fără ele.
De ce e haos în Capitală? Motivele sînt mai multe, dar dacă vorbim despre trafic, semafoarele sînt de vină de cele mai multe ori. Şi de ce nu funcţionează, ne întrebăm de fiecare dată cînd traversăm Bucureştiul în cinci ore… Pentru că sînt “meteosensibile”! Adică, dacă plouă, dacă ninge sau dacă bate vîntul, rămînem fără ele.
Mai avem de aşteptat pînă la condiţii normale. Vreo doi-trei ani, dacă ne luăm după ce prevăd proiectele municipalităţii, sau vreo patru-cinci, dacă avem în vedere “marja de eroare” a românului din cîmpu’ muncii. Dar ce ne facem pînă atunci? “Pînă atunci, de cîte ori sînt fenomene meteorologice deosebite, în special ploi în cantităţi mari, o să se întîmple cum a fost luni. Dacă nu e nici o problemă cu vremea, nu e nici cu semafoarele”, explică omul responsabil cu semaforizarea pe Bucureşti, Claudiu Bălan, directorul Administraţiei Drumurilor.
STARE DE NORMALITATE. N-ar trebui să ne mire foarte mult “meteosensibilitatea” intersecţiilor bucureştene, după ce am văzut că la fiecare ploicică mai lungă de două zile, rămîn fără electricitate cîteva sute de localităţi din toată ţara. Avem în Capitală 400 de intersecţii semaforizate, dintre care doar cîteva funcţionează “şi pe ploaie, şi pe vînt, cu crengile la pămînt”. Restul ar trebui înlocuite, dar o să mai dureze. “Trei firme se ocupă de reparaţii: UTI, Raspo Electric şi Sicor 95. Există semafoare care se află încă în garanţie şi sînt în totalitate în grija firmelor, cele mai vechi sînt sub contract, iar la partea de linii, cum le spu