Astra va asigura în perioada 1 septembrie 2013- 30 august 2014 aeronavele Tarom. Este pentru al şaptelea an consecutiv când societatea câştigă contractul de asigurare CASCO al aeronavelor şi, respectiv, contractul pentru asigurările de răspundere civilă. Compania nu a dezvăluit valoarea contractului. Tarom a achiziţionat servicii de asigurare CASCO pentru aeronave civile şi piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a franşizei CASCO deductibilă la aeronave şi motoare de schimb) şi de asigurare de răspundere faţă de pasageri, bagaje, marfă, poştă şi terţi.
Daune-record plătite pe aviaţie
În ultimii 20 de ani, cinci aeronave aparţinând unor companii din România au fost în situaţia de a fi distruse complet în mai multe tipuri de accidente. Toate erau asigurate, iar administratorii au fost despăgubiţi integral. Cel mai scump accident a fost însă unul din 1991, când aeronava prezidenţială, aflată atunci într-o verificare, a luat foc la aterizare. Asigurătorul a plătit companiilor Romavia şi Tarom peste 33 de milioane de dolari la cursul de atunci. În aceeaşi categorie se înscrie şi incidentul din 1995, cunoscut şi sub numele de „cazul Verona“, eveniment pentru care asigurătorul, Astra, plăteşte şi acum. Acest incident a generat mai multe litigii la nivel internaţional. Pretenţiile iniţiale au fost de 3 milioane de dolari, însă în acest moment pretenţiile în instanţă au ajuns la peste 70 de milioane de euro, după cum arată asigurătorul.
Cine pe cine asigură
Flota Tarom este formată din 24 de aeronave, dintre care două Airbus 310-300, patru Airbus 318-100, patru Boeing 737-300, patru Boeing 737-700, o aeronavă Boeing 737-800, şapte aeronave ATR 42-500, respectiv două aeronave ATR 72-500.Astra este liderul pieţei locale a asigurărilor după veniturile aferente anului 2012. Următoarele două locuri sunt ocupate de Omniasig VIG şi Allianz-Ţiriac As