Anul 2008 a adus o crestere a pietei locale de vin pana la nivelul de 500 mil. euro, afacerile principalilor jucatori de profil mentinandu-se pe acelasi trend. Cei mai importanti cinci producatori au afisat afaceri cumulate de aproximativ 124 mil. euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.
Murfatlar a raportat o crestere a cifrei de afaceri in lei de 5,49%, pana la 110,4 mil. lei (aproximativ 30 mil. euro), in timp ce profitul net a afisat un avans de 27,9%, pana la 185.335 lei (50.362 euro).
De la infiintare si pana in prezent, Murfatlar Romania a investit 12 milioane de euro in retehnologizare si modernizare.
In anul 2007, capacitatea de imbuteliere la Murfatlar era de 150.000 de sticle/zi, aceasta crescand cu inca 100.000 prin achizitionarea unei linii noi, printr-o investitie de 1,1 milioane de euro.
Un obiectiv important pentru anul in curs il reprezinta continuarea proiectului de reintinerire a viei, inceput in urma cu trei ani.
In 2008 vanzarile la export au reprezentat aproximativ 15% din cifra de afaceri, iar pentru 2009, Murfatlar vizeaza o crestere de aproape 20%. Din portofoliul Murfatlar fac parte branduri precum Zestrea Murfatlar, Premiat Eticheta Neagra, Conu’ Alecu, Lacrima lui Ovidiu si Trei Hectare.
De asemenea, Jidvei a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 28,5 mil. euro (105.162.964 lei), in crestere cu 21% fata de 2007, in timp ce profitul companiei s-a contractat de la 2,41 mil. euro (8.035.638 lei) in 2007 pana la 1,61 mil. euro (5.949.169 lei) anul acesta.
Printre marcile comercializate de Jidvei se numara Feteasca Regala, Rieslieg si Pinot Gris. Jidvei are sediul in regiunea Tarnavei, intre localitatile Tarnaveni si Blaj. Podgoria cuprinde o suprafata de peste 1.000 de hectare.
Afacerile producatorului Cotnari au crescut in 2008 cu 25,5%. Astfel, compania a raportat o ci