Cea de-a doua generaţie a lui X-TRAIL a primit în vara anului trecut un binemeritat facelift. Sensibili la criticile legate de designul original, responsabilii Nissan au intervenit cu bisturiul exact acolo unde şi-ar fi dorit clienţii, iar rezultatul este că X-TRAIL se înfăţişează acum ca un model aproape nou, ce aduce mai mult cu Pathfinder decât cu strămoşul său direct. În principiu, caroseria este cam aceeaşi, dar redesenarea grilei frontale, spoilerului, farurilor faţă, luminilor spate, frânei cu LED şi jantele noi de 17 sau 18 inch, cu şapte şi zece spiţe, te poate face să crezi că ai de-a face chiar cu o generaţie nouă a SUV-ului crossover. În plus, modelul testat a fost echipat şi cu faruri bi-xenon. Rezumând, aducerea maşinii la nivelul celui de-al doilea deceniu din secolul XXI reprezintă un salt indiscutabil faţă de modelul de bază.
Nu numai aspectul său s-a schimbat, ci şi dimensiunile au acum alte proporţii. Chipul nou pe care l-a căpătat vehiculul a adus cu sine şi mărirea lungimii şi înălţimii cu 10 mm. Teoretic insesizabilă, diferenţa este cumva percepută de ochiul uman. Poate e doar autosugestie, dar X-TRAIL facelift chiar pare o idee mai mare. Senzaţia este amplificată şi la interior, unde pasagerii beneficiază acum de un spaţiu mare pentru picioare, deşi oricum se stătea lejer şi înainte. Noutăţile sunt numeroase în habitaclu: de la o avalanşă de culori şi materiale plastice noi la regândirea totală a instrumentelor de bord. Ecranul multifuncţional pentru computer, navigaţie, sistem audio etc. este de efect, iar informaţiile complete, de fapt la nivelul aceluiaşi Pathfinder de care aminteam mai sus. La ce punctează în continuare X-TRAIL: spaţiile de depozitare, care sunt mai numeroase decât la oricare concurent. Astfel, există spaţii pentru recipiente în ambele părţi laterale ale bordului.
De asemenea, între cele două locuri din faţă