Oficialii Inspectoratului Şcolar Judeţean spun însă că rezultatele sunt comparabile cu cele de anul trecut, nivelul actual al elevilor nefiind încă cel maxim.
Nici măcar jumătate dintre eleviii de clasa a VIII-a nu au obţinut note de trecere la prima simulare a evaluării naţionale ce a avut loc, în organizarea Inspectoratului Şcolar, în cursul acestei luni. 45,18% dintre cei 8.262 de tineri prezenţi au fost notaţi cu cel puţin 5 la fiecare dintre cele două probe - limba română şi matematică. Deşi rezultatele sunt modeste, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar atrag atenţia asupra faptului că sunt comparabile cu cele obţinute la prima simulare din anul şcolar precedent. De altfel, prezenţa candidaţilor în număr foarte mare (96%) la ambele probe scrise este un semnal al interesului pentru simulările programate. „Tensiunea intelectuală inevitabilă este întreţinută, şi ea poate fi o premisă pentru rezultatele bune de mai târziu. Trebuie să subliniez că este un efort foarte mare pentru şcoli să organizeze aceste simulări. Noi respectăm aceeaşi procedură ca la examenul de evaluare naţională sau bacalaureat, de la simulări tehnice până la bareme şi corectare. Unii profesori, în acord cu elevii, pot considera simularea ca teză, dar dacă elevul nu este mulţumit de notă, are dreptul să refuze această înţelegere“, a declarat Camelia Gavrilă, inspector şcolar general. De asemenea, şefa IŞJ asociază rezultatele slabe cu lipsa de concentrare şi lipsa pregătirii, mai ales că nu se atinge un nivel maxim de încordare a elevilor.
Promovabilitatea la română: 63 la sută
La fel ca în fiecare an, matematica a rămas disciplina unde tinerii întâmpină cele mai mari dificultăţi. Dacă la limba română au obţinut note mai mari de 5 peste 63% dintre elevi, la matematică doar 31,74% dintre ei au depăşit acest prag. Practic, 5.640 de elevi au fost evaluaţi cu note sub