Mio Technology, unul dintre cei mai mari furnizori globali de dispozitive de navigatie, estimeaza pentru anul viitor ca va comercializa decat 70.000 de GPS-uri, in crestere cu 40% fata de 2008, cand producatorul spera sa comercializeze 50.000 de unitati, ca urmare a scaderii sectorului auto.
“Pentru 2009, vizam atingerea unui numar de 70.000 de unitati, in crestere cu 40%, daca este vorba de volum, si 10%, daca vorbim de afaceri, fata de anul anterior. Anul viitor va fi sub semnul crizei financiare, iar piata isi va incetini cresterea din cauza sectorului auto, care a inregistrat un regres semnificativ. Initial, pentru 2009 vizam o crestere de 200%, dar acest lucru este practic imposibil in contextual economic actual”, a adaugat Laura Samson, country manager Mio Technology Romania.
Desi la inceputul acestui an reprezentantii Mio estimau o triplare a pietei romanesti de dispozitive GPS pana la 180.000 de unitati, acum se mai poate vorbi de o crestere de maxim 50%.
Conform estimarilor Mio, in Romania se vor vinde in 2008 aproximativ 100.000 de unitati GPS, piata inregistrand un ritm de crestere mult mai mic decat cel anticipat, in momentul de fata, rata de penetrare a echipamentelor GPS fiind de circa 3% fata de peste 50%, in tari din Europa de Vest.
„Ne asteptam sa incheiem acest an cu o cota de piata de aproximativ 50% si 50.000 de unitati GPS vandute pe piata din Romania, in crestere cu 38% comparativ cu anul anterior. Desi planurile noastre initiale au fost afectate de criza financiara, piata de echipamente GPS din Romania inregistrand un nivel de crestere mult mai mic decat cel prognozat la inceputul acestui an, Mio se situeaza pe locul intai in vanzarile locale, pozitionare pe care o dorim si anul urmator”, a declarat Laura Samson, country manager Mio Technology Romania.
Din cele 50.000 de unitati prognozate pentru acest an, dispoziti