Atraşi de câştigurile-record de pe piaţa imobiliară, oamenii de afaceri nu au investit întotdeauna cu înţelepciune. Cel mai recent eşec este centrul comercial South China Mall din Donguan. Plasamentele în proprietăţi nu garantează succesul. Milioane de dolari au fost investite în zadar în zeci de proiecte neinspirate. Centre comerciale mamut din China, Statele Unite ale Americii şi Coreea au pierdut orice şansă de a deveni profitabile în contextul actual. Un concept greşit încă de la început a dus la o construcţie gigant ce nu a fost deschisă publicului niciodată. Început în 1987, ca un simbol al oraşului nord-coreean Pyongyang, Hotelul Ryugyong a înghiţit în decurs de cinci ani 750 de milioane dolari.
În 1992, lucrările de construcţie pentru imobilul în formă de piramidă au fost sistate. Guvernul Coreei de Nord a lansat de curând o invitaţie investitorilor străini pentru a se implica în finalizarea clădirii de 330 de metri înălţime. Costurile au fost estimate la 330 de milioane de dolari.
Cauza este, însă, una pierdută. În plină criză de lichidităţi, nimeni nu s-a arătat interesat să investească în revitalizarea unei clădiri pe care localnicii au numit-o în glumă Hotelul Doom, după celebrul joc pe PC.
South China Mall, 1.500 de magazine goale
Unul dintre cele mai mari centre de cumpărături din lume, South China Mall, din oraşul chinezesc Donguan, este unul dintre cele mai recente exemple de eşec imobiliar. Cu 600.000 de metri pătraţi închiriabili şi 1.500 de magazine, mallul a fost lansat cu mare fast în 2005 în urma unei investiţii de peste 300 de milioane de dolari.
Centrul face parte dintr-un proiect amplu ce se doreşte a fi o copie la scară mică a celor mai vizitate oraşe europene, precum Veneţia, Amsterdam şi Paris. Potenţialilor clienţi le-au fost pregătite plimbări cu gondola pe replicile