Fiscul municipal vrea să scadă de la impozitare mii de vehicule care nu mai există de cel puţin 15 ani
Direcţia de Impozite şi Taxe din cadrul Primăriei Craiova a propus consiliului local să scoată din evidenţele fiscale mijloace de transport care nu mai există de mulţi ani. Prin această operaţiune, vor fi şterse şi restanţele la impozit pe care ar fi trebuit să le plătească deţinătorii oficiali ai acestor mijloace de transport inexistente.
O situaţie care trenează din 1999
Directorul Direcţiei de Impozite şi Taxe din cadrul Primăriei Craiova, Ionel Petrescu, explică faptul că situaţia aceasta trenează încă din 1999, de când încasarea impozitelor pentru autovehicule a trecut de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) la administraţiile locale. În acel moment a fost predată administraţiei locale craiovene şi baza de date a proprietarilor de vehicule. Nimeni nu s-a obosit până acum să confrunte datele din evidenţele fiscale ale municipalităţii cu cele ale Serviciului de Evidenţa Persoanelor ori cele ale Serviciului de Înmatriculări, pentru a vedea dacă vehiculele şi proprietarii există sau nu.
„Rolurile fiscale respective au fost preluate de la DGFP Dolj în 1999, fără a exista un proces-verbal de predare-primire la acea dată. Întrucât documentele justificative sunt vechi - unele au peste 20 de ani -, nu se poate aloca un cod numeric personal respectivelor persoane, fapt ce rezultă din corespondenţa purtată de-a lungul anilor cu Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor de la nivel local şi judeţean. Astfel, pe de-o parte se constată imposibilitatea identificării persoanei fizice înregistrate ca debitor în evidenţele fiscale, atât în bazele de date locale, cât şi în cele naţionale, dar şi pe teren, la ultimul domiciliu cunoscut. Pe de altă parte, la aceste roluri nu există în arhiva instituţiei dosare fiscale ale mi