Decizia luată de compania finlandeză Nokia de a-şi închide fabrica din România este una managerială, bazată pe condiţiile de piaţă, şi are în vedere şi faptul că brandurile din categoria "C" câştigă teren, spun reprezentanţii Televoice (Evolio) şi Visual Fan (Allview), două companii mici româneşti care se luptă cu giganţii pe piaţa de telefoane mobile, GPS-uri şi calculatoare şi tablete.
"E o decizie care ţine cont de condiţiile de piaţă cu care se confruntă Nokia", spune Liviu Nistoran, proprietar şi CEO al Televoice, companie care vinde sub brand propriu tablete PC, sisteme GPS şi alte produse electronice.
"Sunt multe ţări din lume în care brandurile de categorie «C» au o cotă de 30% din piaţa de telefoane mobile şi există şi pieţe unde acest tip de terminale au o jumătate din vânzări", a răspuns Lucian Peticilă, directorul firmei braşovene Visual Fan (Allview), care produce printre altele şi telefoane mobile, la solicitarea ZF de a comenta decizia Nokia de a pleca din România. "În condiţiile în care tehnologia utilizată de brandurile din aceste categorii se apropie atât de mult de cea utilizată de brandurile din categoriile «A» sau «B», atunci decizia cumpărătorilor se bazează pe diferenţele de preţ, servicii. Lumea are această tendinţă de a merge spre aceste categorii de produse. Discutăm în 2-3 ani ce cotă de piaţă vor avea produsele realizate de companii precum Allview", spune managerul firmei braşovene.
Întrebat ce ar trebui să facă politicienii care renunţă în aceste zile la telefoanele lor mobile marca Nokia ca formă de protest faţă de hotărârea companiei finlandeze de a închide fabrica de la Cluj, Lucian Peticilă afirmă că ei ar putea alege să cumpere telefoanele realizate de firma sa dacă vor să sprijine o firmă locală. "Am încercat să oferim o alternativă competitivă cu telefoane noastre mobile", spune Peticilă, insistând asupra faptul