Cluj-Napoca este in prezent orasul cu cea mai mare suprafata de spatii comerciale pe cap de locuitor, depasind pentru prima data Bucurestiul. Anul trecut in Cluj-Napoca spatiile comerciale noi scoase pe piata au avut o suprafata de zece ori mai mare decat
Odata cu deschiderea Polus Center si Iulius Mall pe piata clujeana au fost livrate spatii comerciale cu o suprafata totala de aproximativ 100.000 de metri patrati, astfel ca suprafata de centre comerciale pe cap de locuitor a ajuns la 0,2 metri patrati in Cluj-Napoca, fata de 0,05 metri patrati in Bucuresti.
Aceste cifre transforma Cluj-Napoca intr-un oras comparabil ca suprafete de centre comerciale pe cap de locuitor cu alte orase din vestul Europei. Sectorul de retail clujean s-a dezvoltat accelerat in ultimii doi ani, cand tot mai multe firme de marca si retaileri de amploare au investit pe piata locala.
Daca in 2006 in Cluj-Napoca au fost lansate pe piata spatii comerciale cu o suprafata totala de aproximativ 20.000 de metri patrati, anul trecut piata pe acest segment a crescut considerabil odata cu deschiderea celor doua malluri.
Primul proiect de retail de mari dimensiuni lansat pe piata clujeana a fost Polus Center, realizat de TriGranit Development Corporation. Valoarea totala a investitiei in Polus Center Cluj a fost de 140 de milioane de euro, iar in 2006, TriGranit Development Corporation a vandut complexul comercial Polus Center fondului austriac de investitii Immoeast, valoarea tranzactiei fiind de 210 milioane de euro. In urma acestei tranzactii TriGranit se va ocupa in continuare de lucrarile de constructie si de administrare ale mallului, Immoeast urmand sa fie proprietarul si beneficiarul chiriilor percepute in Polus Center Cluj.
Polus Center Cluj dispune de o suprafata inchiriabila de 61.000 metri patrati, iar in acest moment, Polus Center Cluj este inch