Şoferul mort este considerat principalul vinovat de accidentul de la Morenii Noi, în timp ce administratorul cursei ar putea scăpa basma curată. N-ar fi prima dată.
Procurorii de la Ungheni au deja trei versiuni ale cauzelor ce ar fi dus la tragicul accident de săptămâna trecută, soldat cu 12 morţi şi 38 de răniţi. În toate, principalul suspect este conducătorul autobuzului, Ion Păduraru (53 de ani) decedat şi el.
După ce au audiat câţiva martori, oamenii legii examinează trei versiuni de bază: o defecţiune tehnică, greşeala şoferului sau probleme de sănătate ale acestuia. „Pentru a stabili starea tehnică a vehiculului, de la Chişinău a sosit o echipă de experţi. În acelaşi timp, în baza mărturiilor mecanicului, am constatat că frâna de mână avea defecţiuni tehnice minore şi în acest caz autobuzul nu trebuia să iasă pe cursă până la înlăturarea acestora", a declarat Eduard Florea, procurorul raionului Ungheni.
Responsabilul susţine că autobuzul de rută a efectuat prima cursă la ora 6.00. La ora 7.30 a ieşit a doua oară pe traseu, dar fără a avea foaie de parcurs. „Şoferul avea un document, dar acesta era pentru ora 10.00, deci el efectua o cursă samavolnic", a explicat Eduard Florea.
Camerele video, inutile
Procurorii nu au putut stabili dacă maşina a trecut controlul tehnic. „Nu am reușit să aflăm dacă autobuzul a fost testat la centrul specializat înainte de a porni la drum. Nu am putut ridica imaginile video de la staţia de testare, pentru că reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au instalat programul pentru ca aceste camere să fie funcţionale", a s-a justificat Eduard Gârbu, procuror din Ungheni.
Anterior, şoferul a fost sancţionat de Poliţia Rutieră pentru că transporta mai mulţi pasageri decât permitea autorizaţia. În acelaşi timp, administraţia firmei Feodora SRL, care deţine licenţa pentru cursa Ungheni-Morenii Noi,